Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
Nieuws
MC Boekel
http://laurensemotors.nl/
http://www.dws-decals.nl/
http://www.pro-x.com/
schutboom.nl
http://www.broekmetaalbewerking.nl/
https://www.facebook.com/Cafe-Salut-900707593375645/
van Emmen Putregeneratie & Ontwikkeling
http://www.gruijtersaluminium.nl/
http://www.vanhaandelinterieurbouw.nl/
https://www.crosshelmen.nl/
http://www.belas.nl/nl/
RoBu Las- en Montagetechniek Techniek
http://www.veidec.com/nl/
http://www.hns-paint.com/
http://www.vanrijbroekmode.nl/
vbv.nl
http://www.automobielbedrijfkuipers.nl/
http://www.vanzutven.com/
http://www.petertrans.nl
http://www.vanzutphenrecreatie.nl/
hopmans.nl
www.vhm.nl
http://www.twinair.com
http://www.vandenbroekboekel.nl/
Nieuws
 

dealercup
DEALER CUP 2 SEPTEMBER 2018

De volgende teams cq dealers hebben aangegeven 1 of  meerdere teams in te gaan zetten tijdens de wedstrijd om de Dealer Cup op 2 september te Boekel.
 
Laurense Motors Boekel
JHMX Service Gemert
Vd Laar Racing Gemert
WLM Design Mill
JTX Racing Cuijk
 
De teamleiders zijn al druk doende om een zo sterk mogelijk team samen te stellen. Zodra de bezetting van de teams bekend is zullen we dat berichten.
Dit betreft tot nu toe alleen nog maar teams voor de Open Interklasse.
Hierin is deelname mogelijk voor Inters en Nationalen.
We zijn verder nog met diverse teams in onderhandeling over deelname.
 
De 125 cc klasse laat nog weinig van zich horen. Aan deze klasse is geen niveau verbonden, wel wedstrijdervaring.
Heb je ook de intentie om een team op te geven geef dat dan even aan ons door zodat we daar rekening mee kunnen houden bij de indeling van de wedstrijden.  
 
Voor beide klassen geldt dat het initiatief voor deelname niet per se van de dealers hoeft uit te gaan.  Rijders die samen een team willen vormen mogen zich ook opgeven en de naam van hun dealer of sponsors of hun gezamenlijke sponsors of de naam van hun club verbinden aan hun team.
 
Geef je dus op en ervaar zelf hoe spannend het is als team te presteren in de Motorcross
 
ALGEMEEN GELDT DAT IEDEREEN DEEL KAN NEMEN OOK RIJDERS DIE NIET IN HET BEZIT ZIJN VAN EEN MON PAS.
 





 
Opzet wedstrijd


De wedstrijd wordt verreden in de Open Inter Klasse en in de 125cc Klasse.
Bij de Open Interklasse mag het team bestaan uit Inters en Nationalen. In de 125cc klasse is het niveau vrij maar we gaan er wel van uit dat er alleen rijders deelnemen die wedstrijden rijden.
Iedere klasse rijdt 3 manches van 20 minuten en 1 ronde.
Een team bestaat uit MINIMAAL 3 rijders. Er MAG 1 reserve ofwel 4e rijder ingeschreven worden.
Per manche wordt met 3 rijders gestart.  
De 4e rijder stelt zich op in de fuik zonder transponder.
Voor het begin van de manche melden zich 3 rijders bij de fuik. De 4e rijder meldt zich, zonder transponder, in de fuik zodra de teams opgesteld staan achter het starthek. Na de start mag een van de 3 rijders in de baan die om wat voor reden dan ook de lopende manche wil verlaten of niet kan voltooien de uitgang van de baan nemen en in de fuik de transponder omwisselen met de 4e rijder. De 4e rijder maakt dan de manche af met de transponder van de rijder die de baan verlaat. Men kan ook een tactiek gebruiken waarbij een rijder 10 minuten voluit kan gaan en dan kan wisselen met de 4e rijder die dan ook 10 minuten voluit kan gaan. Een team kan er ook voor kiezen om iedere manche in een andere samenstelling te rijden. Er zijn meerdere tactieken denkbaar.

 Er mag echter maar 1 keer per manche per team gewisseld worden.


Training en start

Startopstelling volgens uitslag tijdtraining zoals bepaald op pagina 14 in het MON motorcross reglement voor Inters waarbij de snelste rijder van ieder team bepalend is. De opstelling per team is dan voor het eerste team 1,17 en 33. Voor het tweede team 2,18 en 34 enzovoort. Indien alle teams 4 rijders (totaal rijders is dan 64) inschrijven wordt er in 2 groepen getraind waarbij de groepen verdeeld worden in even en oneven. De snelste rijder van de tweede groep mag als eerste aan het starthek, de snelste van de eerste groep als tweede. Wie als eerste of als tweede groep traint wordt bepaald door loting. De trainingstijd wordt, indien nodig, in dit geval teruggebracht naar 1 ronde en 10 minuten. De beslissing hierover ligt bij de wedstrijdleiding
De puntentelling is volgens uitslag: 1 punt voor de winnaar van de manche, 2 punten voor nummer twee enzovoort. Van de 9 manche uitslagen per team tellen de 8 beste resultaten. Er mag dus 1 uitslag geschrapt worden. Het team met de minste punten over de acht beste resultaten is de winnaar. Bij een gelijke stand is de laatste manche beslissend. Indien er dan nog een gelijke stand ontstaat is de uitslag van de individueel beste rijder per team beslissend.

Deelnemers

Deelname aan de wedstrijden is mogelijk voor MON startbewijshouders en rijders die geen MON startbewijs hebben. Degenen die geen MON startbewijs hebben dienen een dagverzekering af te sluiten. De kosten voor de dagverzekering zijn € 20,00 per rijder. Deze bedragen komen bovenop het inschrijfgeld.
Er kunnen 16 teams per klasse van start gaan waardoor het maximum van 48 rijders bereikt wordt.


Inschrijf- en prijzengeld

Inschrijfgeld per team van 3 rijders € 100,00
Inschrijfgeld 4e rijder              €  20,00

MC Boekel opent twee prijzenpotten
Een voor de Inters waar MC Boekel € 1000,00 in stopt en
een voor de 125cc waar MC Boekel € 500,00 in stopt.

Van de opbrengst van de eventuele wedstrijd sponsors die het evenement willen ondersteunen gaat 50% in de prijzenpot van de klasse naar keuze van de sponsor.

De totale inhoud van de prijzenpot wordt als volgt verdeeld.
50% voor de totaalwinnaar
30% voor de totaal nummer twee
20% voor de totaal nummer drie
Per klasse worden 3 bekers uitgereikt.

Wil je een team aanmelden neem dan contact op met MC Boekel via:
Mobiel 0614465708
of
info@mcboekel.nl
of
Facebook.com/mcboekel1962



bc